Dag drie - Reisverslag uit Rome, Italië van ZCROMEREIS2016 - WaarBenJij.nu Dag drie - Reisverslag uit Rome, Italië van ZCROMEREIS2016 - WaarBenJij.nu

Dag drie

05 April 2016 | Italië, Rome

Kevin is jarig dus dat moest gevierd worden! Kamer 10 is met ballonnen naar binnen gegaan en natuurlijk is Kevin door iedereen gefeliciteerd. Van de docenten kreeg hij een mok met de paus erop, een mooier verjaardagscadeau bestaat denk ik niet.

De volgende dingen hebben we tijdens onze stadswandeling bekeken:

Largo di Torre Argentina
Dit is een klein forum dat random langs een weg ligt. Op dit forum lopen veel katten rond, omdat een vrouwtje ze daar te eten geeft.

San'Ignazio
Dit is een bijzondere kerk. Als je binnenkomt en naar het plafond kijkt ziet het er apart uit, maar als je dan op de stip gaat staan en omhoog kijkt, lijkt het plafond heel hoog. Door middel van prachtig schilderwerk met een optische illusie ziet het er heel indrukwekkend uit.

Pantheon
Het Pantheon was echt een prachtig kerkje, of nou, kerk... De koepel was echt GI GAN TISCH. Als je naar het gigantische gat boven in de koepel keek, waardoor het zonlicht naar binnen kwam, werd je er bijna duizelig van.

Olifantje van Bernini
Een schattig olifantje met een obelisk erboven. We zijn vandaag ook de twee andere obelisken tegengekomen die met deze in verband staan.

Santa Maria sopra Minerva
Deze kerk staat bij het olifantje van Bernini. Het was een donkere kerk en het plafond was heel mooi donkerblauw.

Ijs
Uit 150 smaken ijs, mochten we er twee kiezen. Heerlijk!

Piazza Navonà
Dit is een plein met drie fonteinen erop. Het zijn twee mini's en een is redelijk groot.

Pasquino
Het sprekende beeld Pasquino. Het spreekt niet echt, maar er konden vroeger briefjes met kritiek bij neergelegd worden.

Ara Pacis
Het was redelijk warm en vlak voor de Ara Pacis staat een wand waar koud water afstroomt. Het gevolg: alle leerlingen + begeleiding knuffelen een wand met water :)
Aangezien wij zo volwassen zijn werden er een paar van ons natgespetterd, maar het droogde snel.
De Ara Pacis was heel mooi licht vanbinnen en het is een vredesaltaar.

Mausoleum van Augustus
Hier was vrij weinig van te zien, want er zat een enorm hek omheen. Toch was het indrukwekkend, want het is enorm.

's Middags zijn wij met ons groepje naar de Thermen van Diocletianus geweest. Het was heel indrukwekkend, want het is een enorm complex.

Ook hebben we nog heel kort geshopt in Termini en hebben een paar van ons iets leuks gekocht :)

Spaanse Trappen
We hadden ons er allemaal op verheugd om deze trappen mooi verlicht te zien, maar helaas waren deze trappen gesloten en konden we ze alleen bewonderen met hekken eromheen.

Trevifontein
De Trevifontein was echt prachtig belicht en we hebben heel erg van het mooie blauwe water genoten. Ook konden we genieten van een vrouw die een half uur lang foto's van zichzelf aan het maken was en niet door had dat wij haar al die tijd aan het bewonderen waren ;)

Morgen op audiëntie bij de paus... We hebben er heel veel zin in!!
Veel liefs en kusjes van kamer 10

• 06 April 2016 - 21:41

Zus Jager:

Ooooh..kamer 10..wat hebben jullie weer een werk gemaakt van dit verslag.
    JULLIE WETEN HET ALLEMAAL HEEL AANTREKKELIJK TE VERWOORDEN!
    Zo krijgen alle mensen die het lezen zin om onmiddelijk een week Rome te boeken.
    Slaap lekker en veel plezier morgen.

• 06 April 2016 - 21:46

Zus Jager:

Pardon...onmiddellijk

• 07 April 2016 - 19:10

Judith:

Kamer 10; een prachtig verslag...Ik zie het zo voor me...de teleurstelling van de Spaanse Trappen....En hoe moeilijk zal het zijn om uit 150 smaken 2 bolletjes te kiezen...!!!