Dag zes - Reisverslag uit Rome, Italië van ZCROMEREIS2016 - WaarBenJij.nu Dag zes - Reisverslag uit Rome, Italië van ZCROMEREIS2016 - WaarBenJij.nu

Dag zes

08 April 2016 | Italië, Rome

Vanochtend ging de wekker weer ietsjes later dan gister, het voelde bijna een beetje als uitslapen.

Voor het programma van de ochtend hadden we de keuze om naar de catacomben te gaan of zelf iets te kiezen. Een deel van onze kamer ging de Sint Pieter beklimmen. Met de trap 551 treden omhoog én weer naar beneden. Het was zeker de moeite waard, want het uitzicht was echt fantastisch!

Andere mensen gingen naar de catacomben. De bus was onvindbaar, maar uiteindelijk lukte het wel.
Bij de catacomben aangekomen maakten ze kennis met de gids die in het Engels informatie gaf over de catacomben en daarna mochten ze eindelijk de catacomben in. Het was heel indrukwekkend, helaas een beetje een korte rondleiding.

Om 12:30 uur verzamelden we bij de boog van Constantijn, naast het Colosseum. Na een KORTE pauze mochten we het Colosseum betreden. Het was heel groot en bakstenig. We hebben natuurlijk de gebruikelijke toeristische selfies gemaakt en een beetje rondgelopen.

Hierna gingen we, volgens de docenten, naar een van de hoogtepunten van deze Romereis: Het Forum Romanum, een groot plein waar vroeger werd gehandeld, recht gesproken, gechilled etc.
Het was leuk om dit eindelijk in het echt te kunnen zien, want dit is een plek die de gemiddelde Nederlander wel kent, al helemaal een gymnasiast.

Daarna hadden we nog eventjes zelf de tijd. Een deel van onze kamer had erg veel last van de voeten dus die gingen terug naar het hotel en het andere deel is met mevrouw Rietveld en mevrouw Royakkers naar de Santo Stefano Rotondo geweest, een kerk waar allemaal gruwelijke schilderijen hangen van christelijke martelaren. De schilderijen waren recent gerestaureerd dus het was erg mooi om te zien.
In de schilderijen stonden soms letters A, B, C.. en dan stond eronder in het Latijn en Italiaans wat er gebeurde op die plek.

Vanavond gaan we als afsluiting nog gezamenlijk eten en dan is morgen toch echt de laatste dag van deze geweldige reis...

Liefs en kusjes kamer 10

• 08 April 2016 - 21:08

Zus Jager:

Hartelijk dank kamer 10....mede dankzij jullie had ik een droomweek!

• 08 April 2016 - 21:35

Judith:

Ik sluit mij aan bij zus jager; dank voor jullie prachtige verhalen; Ik heb ervan genoten!!
    Tot morgen in Emmeloord.

• 09 April 2016 - 11:01

Klaas, Thea En Linda:

Wat hebben we genoten van de reisverslagen, bedankt.
    Goede reis terug!